2. Probeklausur 'Althochdeutsche Prosa'

  1. Inti quad Zacharias zi themo engile: uuanan uueiz ih thaz? ih bim alt, inti mîn quena fram ist gigangan in ira tagun.
  2. Thô antlingonti thie engil quad imo: ih bim Gabriel, thie azstantu fora gote, inti bim gisentit zi thir thisu thir sagen.
  3. Inti nu uuirdist thû suigenti inti ni maht sprehhan unzan then tag, in themo thisu uuerdent, bithiu uuanta thû ni giloubtus minen uuortun, thiu thar gifultu uuerdent in iro ziti.
  4. Inti uuas thaz folc beitonti Zachariam, inti vvuntorotun thaz her lazzeta in templo.
  5. Her uzgangenti ni mohta sprehhan zi in, inti forstuontun thaz her gisiht gisah in templo; her thaz bouhnenti in thuruhuuoneta stum.
  6. Inti gifulte uurdun tho taga sines ambahtes, gieng in sin hus.
  7. After then tagon intfieng Elisabeth sin quena inti tougilta sih fimf manoda, quedenti: uuanta sus teta mir trohtin in tagon, in then her giscouuuota arfirran minan itiuuiz untar mannon.
  8. In themo sehsten manude gisentit uuard engil Gabriel fon gote in thie burg Galileî, thero namo ist Nazareth, zi thiornun gimahaltero gommanne, themo namo uuas Ioseph, fon huse Dauides, inti namo thero thiornun Maria.
  9. Inti ingangenti thie engil zi iru quad: heil uuis thu gebono follu! truhtin mit thir, gisegenot sîs thû in uuîbun.
  10. Tho siu thiu gisah, uuas gitruobit in sinemo uuorte inti thahta, uuelih uuari thaz uuolaqueti.
  11. Quad iru ther engil: ni forhti thir, Maria, thu fundi huldi mit gote; seno nu inphahis in reue inti gibiris sun inti ginemnis sinan namon Heilant.
  12. Ther ist mihhil inti thes hoisten sun ist ginemnit, inti gibit imo truhtin sedal Dauides sines fater, inti rihhisot in huse Iacobes zi euuidu, inti sines rihhes nist enti.

Aufgaben

1. Übersetzen Sie den Text ins Neuhochdeutsche.
2. Bestimmen Sie die folgenden Nominalausdrücke so genau wie möglich (einschl. Substantivklassen; starke oder schwache Deklination), und erläutern Sie gegebenenfalls die Bildungsweise: 3. Stellen Sie Beispiele für ôn- und jan-Verben aus dem Text zusammen, und erläutern Sie daran, warum schwache Verben auch Sekundärverben genannt werden.
Zeit: 4 Stunden
Zurück zum Übersichtsplan Examenskurs Henrike Lähnemann, Sommersemester 2003 oder direkt zur Homepage der Mediävistischen Abteilung